Ar žinote, kaip vidinė komunikacija turi vykti organizacijoje? Kokia informacija turi dalintis vadovas ir ką turėtų žinoti kiekvienas darbuotojas? Padėsime surasti atsakymus į šiuos klausimus.
Kartais organizacijoje žmonės užduoda sau klausimą: ką turėčiau žinoti apie organizaciją, kokią informaciją turėčiau turėti, kad būčiau sėkmingas savo darbuose.
Kokia informacija turėčiau dalintis kaip vadovas ir ką turėčiau žinoti būdamas darbuotoju? Kaip organizacijoje turėtų vykti vidinė komunikacija?
Atsakant į šį klausimą, gali pasitarnauti pora taisyklių.
Pirmą galima pavadinti dviejų lygių taisykle. Ji reikštų, kad privalu žinoti tai, kas darosi, kokie lūkesčiai, kas svarbu dviejuose hierarchiniuose lygiuose – aukščiau ir žemiau nei tavo pozicija. Pavyzdžiui, gamybinės įmonės vadovas turėtų gebėti gauti informaciją ne tik iš gamybos vadovo, bet ir jam tiesiogiai pavaldaus pamainos vadovo. Vidinė komunikacija turėtų vykti iš abiejų pusių.
Du hierarchiniai lygiai žemiau svarbūs, kad suprastum, kaip įvairios iniciatyvos perduotos vykdyti, išvengtum apibendrinimų, vidurkių, įvertintum, kaip dirba vadovas, kuriam perdavei dalį savo įgaliojimų. Ši informacija naudinga ir tuo, kad, ją žinant, galima suprasti, kokius pokyčius reiktų inicijuoti organizacijoje. Yra įvairių būdų, kaip surinkti šią informaciją. Naudingiausia būtų gyva vidinė komunikacija: pokalbiai, vizitavimas darbo vietoje ir įvairios ataskaitas.
Du hierarchiniai lygiai aukščiau svarbūs, kad suprastum, kur šiuo metu svarbiausia nukreipti dėmesį ir laiką, priimant kasdieninius veiklos sprendimus. Dažniausiai žmonės, esantys struktūroje aukščiau, geriau suvokia, kas svarbu organizacijai kaip visumai, ir kur link ji juda. Toks žinojimas leidžia geriau pataikyti į organizacijos kryptį. Būdų, kaip surinkti tokią informaciją, nėra daug. Tai – bendri pasitarimai, asmeninis bendravimas. Daugybę dalykų galima suprasti ir iš vadovų kalbų, gandų, tačiau tokias žinias būtina pasitikrinti ir tai galima padaryti tiesioginių klausimų būdu, parinkus tinkamą formą, vietą ir laiką.
Šalia dirbančio kolegos taisyklės esmė (geros vidinės komunikacijos taisyklė): norint gero bendradarbiavimo, yra privalu žinoti bent jau apie 30% kolegos darbo funkcijų.
Ypač svarbu žinoti savo valdomus dalykus, kurie vėliau gali kolegos darbą apsunkinti ar palengvinti, trukdyti ar padėti jam pasiekti rezultatų. Lygiai taip pat svarbu pasirūpinti, kad tą patį žinotų ir kolegos, nuo kurių priklauso jūsų sėkmė. Organizacijų gyvenime nėra paprasta išsireikalauti iš sau nepavaldžių žmonių daryti, ko tau reikia, tačiau dažnu atveju, jei pats taip elgiesi, po kiek laiko dauguma kolegų pradeda elgtis taip pat.
MOKYMAI:
Taip pat kviečiu skaityti mano asmeninį tinklaraštį Linkedin’e.